18.12.2020 - 11:23

Aloittavan yrittäjän palvelut laukaalaisille Keski-Suomen Yritysideasta

Keski-Suomen yritysidean logo
Laukaalaiset saavat yritysten perustamisneuvontapalvelut 1.1.2021 alkaen Keski-Suomen Yritysideasta. Aloittavan yrittäjän palvelut aiemmin tarjonnut Keski-Suomen uusyrityskeskus on lopettanut toimintansa.

Keski-Suomen Yritysidea tarjoaa maksutonta tietoa, neuvontaa ja sparrausta liiketoiminnan aloittamiseen. 1.1.2021 alkaen palvelun piirissä ovat Laukaan, Hankalasalmen, Joutsan, Jyväskylän, Toivakan ja Uuraisten kuntien asukkaat. Keski-Suomen yritysidea on Gradian tuottama yritysten perustamisneuvontapalvelu, joka käynnisti toimintansa elokuussa. Laukaan kunta ostaa aloittavien ja toimintansa käynnistäneiden yritysten palvelut Keski-Suomen Yritysideasta.

Yritysidean palveluihin kuuluvat mm. liikeideoiden arviointi ja tuki idean kehittämiseen, kannattavan toiminnan edellytysten ja toiminta-alueen kilpailutilanteen arviointi sekä yritystoiminnan käynnistämisen neuvonta ja ohjaus. Yrittäjäksi tähtääviä asiakkaita sparraavat kokeneet yritysneuvojat. Aloittavaa yrittäjää tuetaan ennen yrityksen perustamista sekä sen jälkeen.

- Toiminta on lähtenyt hyvin käyntiin ja uusia yrityksiä on syntynyt. Meillä on laaja-alaiset keinot tukea yrittäjää kehittämään osaamistaan. Olemme erittäin tyytyväisiä, että vuoden alusta lähtien saamme palvella maakuntaa laajemmin. Tavoitteenamme on synnyttää alueelle menestyvää yrittäjyyttä, sanoo toimintaa johtava yrityskehitysasiantuntija Petrikki Tukiainen.

Lähi- ja etäpalvelua tarpeen mukaan

Yritysidean tilat sijaitseva Jyväskylän keskustassa osoitteessa Kauppakatu 39 osana Crazy Townin yrittäjäyhteisöä. Asiakkaita palvellaan ajanvarauksella numerossa 014 248 4002 arkisin klo 9–12 ja sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@yritysidea.fi. Asiakkaat ohjataan ryhmämuotoisiin työpajoihin, valmennuksiin ja infoihin tai tilanteen mukaan suoraan henkilökohtaiseen neuvontaan. Palvelua on saatavana lähi- ja etäpalveluna asiakkaan toiveiden mukaan koronatilanteen asettamat rajoitukset huomioiden. Ajantasaiset tiedot tulevista tapahtumista päivittyvät K-S Yritysidean verkkosivuille www.yritysidea.fi

Yritysidean asiakkaat pääsevät hyödyntämään Gradian kattavaa kehittämis- ja koulutuspalveluiden tarjontaa sekä palkittua yrittäjyyden ekosysteemiä.

Palvelua työelämälle ja yrityksille

K-S Yritysidea kuuluu Gradia Jyväskylän Liiketoiminta ja työelämäpalvelut -yksikköön, josta löytyy kattavat osaamispalvelut toiminnassa oleville yrityksille. Yritysten kasvun ja henkilöstön osaamisen kehittämisen tukena on koko ammatillisen koulutuksen laaja koulutustarjonta ja asiakaskohtaisesti räätälöidyt ratkaisut.

Lisätietoja:

Petrikki Tukiainen, yrityskehitysasiantuntija, K-S Yritysidea, p. 040 341 5850, petrikki.tukiainen@gradia.fi
Kaija Haapasaari, yksikönjohtaja, Liiketoiminta ja työelämäpalvelut, Gradia Jyväskylä, p. 040 341 5180, kaija.haapasaari@gradia.fi
Teemu Pinomäki, elinkeinojohtaja, Laukaan kunta, p. 050 4720 120, teemu.pinomaki@laukaa.fi

gradia.fi/yrityksille
www.laukaa.fi/palvelut/yrityspalvelut