26.9.2019 - 9:01

Elenia pilotoi Laukaassa valokuituverkon rakentamista säävarman sähköverkon yhteydessä

Nettikaapeli
Elenia rakentaa Keski-Suomessa valokuituverkkoa säävarman sähköverkon rakentamisen yhteydessä. Yhtiö pilotoi valokuituverkon rakentamista Laukaassa, Saarijärvellä, Uuraisilla sekä Viitasaarella kumppanina Telia.

Elenia rakentaa Keski-Suomessa valokuituverkkoa säävarman sähköverkon rakentamisen yhteydessä. Yhtiö pilotoi valokuituverkon rakentamista Keski-Suomessa Laukaassa, Saarijärvellä, Uuraisilla sekä Viitasaarella kumppanina Telia.

Elenia Palvelut Oy toimii tilaajana pilottihankkeissa, joissa rakennetaan kuituverkkoa useissa kohteissa Laukaassa. Laukaassa rakentaminen tapahtuu alueilla: Ahveninen -Tervatehdas / Anttospohja - Myyrä - Haarala / Vilppulantie. Elenia ottaa asiakkaisiin suoraan yhteyttä näillä alueilla. Valokuiturakentamisen tarkat alueet osoitteesta https://kuitu.elenia.fi/

Asiakkaille nettipalveluita tarjoavana kumppanina Elenialla on Keski-Suomessa Telia. Elenia omistaa rakentamansa valokuituverkon ja vastaa kuituliittymien toimittamisesta. Telia puolestaan tarjoaa asiakkaille netti- ja viihdepalveluita. Päätökset kuituverkon rakentamisen laajuudesta Elenia tekee kohteiden myynnin perusteella.

Elenian valokuituliittymien myyntikampanja Keski-Suomessa alkaa syyskuussa ja jatkuu jouluun saakka. Asiakkaat saavat liittymät käyttöön ensi vuonna. Kuituliittymän kampanjahinta yksityisasiakkaille on 2 190 euroa.

Lisätietoja: https://kuitu.elenia.fi/ ja sieltä löytyy yhteydenottolomake asiasta kiinnostuneille