20.1.2020 - 8:23

Kouluun ilmoittautuminen 2020
Esi- ja perusopetukseen ilmoittautuminen vuonna 2020

ESI- JA PERUSOPETUKSEEN ILMOITTAUTUMINEN LAUKAASSA 2020

Esiopetukseen ilmoittaudutaan 23.1.-2.2.2020 sähköisesti Wilma-ohjelman kautta. Vuonna 2014 syntyneiden lasten koteihin lähetetään ohjeet ilmoittautumista varten viikolla 4.

Koulun esiopetusryhmään hakevat ainoastaan ne lapset, joilla ei ole varhaiskasvatuksen tarvetta. Varhaiskasvatuksen esiopetusryhmään haetaan, mikäli esiopetuksen lisäksi on tarve myös varhaiskasvatukselle.

Mikäli lapsi ei ole tällä hetkellä varhaiskasvatuksen asiakkaana ja tarvitsee myös varhaiskasvatusta, täytä sitä varten erillinen hakemus. Hakemuksen voi täyttää sähköisesti tai tulostaa sivulta http://www.laukaa.fi/varhaiskasvatus, kohdasta ”Hakeminen päivähoitoon”.  Hakulomakkeen voi myös noutaa varhaiskasvatuspalveluiden toimistosta. Varhaiskasvatuksen nykyisten asiakkaiden esiopetuksen aikaista varhaiskasvatuksen tarvetta tiedustellaan varhaiskasvatusyksiköistä käsin.

Perusopetukseen ilmoittaudutaan 23.1.-2.2.2020 sähköisesti Wilma-ohjelman kautta. Vuonna 2013 syntyneiden lasten koteihin lähetetään ohjeet ilmoittautumista varten viikolla 4.

Ensimmäiselle luokalle ilmoitetaan v. 2013 syntyneet tai aiemmin lykkäystä saaneet lapset. Myös koulun alkuun mennessä kuntaan muuttavat lapset tulee ilmoittaa kouluun. Lapsi ilmoitetaan siihen kouluun, jossa hänen on tarkoitus aloittaa koulunkäynti syyslukukauden 2020 alussa.

Perusopetukseen ilmoittautumisen yhteydessä pyydetään myös ilmoittamaan, tarvitseeko lapsi ohjattua iltapäivätoimintaa.

Tutustumistilaisuuden koulutulokkaille kukin koulu järjestää erikseen ja tiedottaa siitä niille, jotka ovat kouluun ilmoittautuneet.

Koulukuljetus