16.1.2018 - 10:09

Esi- ja perusopetukseen ilmoittautuminen Laukaassa 2019

back-to-school-2629361_640_koulukuva.jpg
Esi- ja perusopetukseen imoittaudutaan 24.1.-3.2.2019

Esiopetukseen ilmoittaudutaan 24.1.-3.2.2019 sähköisesti Wilma-ohjelman kautta. Vuonna 2013 syntyneiden lasten koteihin lähetetään ohjeet ilmoittautumista varten viikolla 4.

Koulun esiopetusryhmään sekä Kirkonkylän ja Lievestuoreen päiväkotien puolipäiväryhmään hakevat ainoastaan ne lapset, joilla ei ole varhaiskasvatuksen tarvetta. Päiväkotien esiopetusryhmään haetaan, mikäli esiopetuksen lisäksi on tarve myös varhaiskasvatukselle.

Mikäli lapsi ei ole tällä hetkellä varhaiskasvatuksen asiakkaana ja tarvitsee esiopetuksen lisäksi myös varhaiskasvatusta, täytä sitä varten erillinen hakemus. Hakemuksen voi täyttää sähköisesti tai tulostaa sivulta https://www.laukaa.fi/palvelut/hakeminen-varhaiskasvatukseen. Hakulomakkeen voi myös noutaa varhaiskasvatuspalveluiden toimistosta. Varhaiskasvatuksen nykyisten asiakkaiden esiopetuksen aikaista varhaiskasvatuksen tarvetta tiedustellaan päiväkodeista käsin.

Perusopetukseen ilmoittaudutaan 24.1.-3.2.2019 sähköisesti Wilma-ohjelman kautta. Vuonna 2012 syntyneiden lasten koteihin lähetetään ohjeet ilmoittautumista varten viikolla 4.

Ensimmäiselle luokalle ilmoitetaan v. 2012 syntyneet tai aiemmin lykkäystä saaneet lapset. Myös koulun alkuun mennessä kuntaan muuttavat lapset tulee ilmoittaa kouluun. Lapsi ilmoitetaan siihen kouluun, jossa hänen on tarkoitus aloittaa koulunkäynti syyslukukauden 2019 alussa.

Perusopetukseen ilmoittautumisen yhteydessä pyydetään myös ilmoittamaan, tarvitseeko lapsi ohjattua iltapäivätoimintaa.

Tutustumistilaisuuden koulutulokkaille kukin koulu järjestää erikseen ja tiedottaa siitä niille, jotka ovat kouluun ilmoittautuneet.

Lisätietoja:
Päivähoidon esiopetukseen hakevien osalta Sami Syrjämäki puh. 040 630 8394
Koulujen esiopetukseen hakevien osalta Tarja Houni puh. 040 571 7767

Perusopetukseen hakevien osalta seuraavista numeroista (soittoaika klo 12-14): Kirkonkylän koulu 040 593 0544, Lievestuoreen koulu 040 771 2383, Vihtavuoren koulu 050 315 3479, Leppäveden koulu 050 564 1380, koulutoimisto 040 571 7767

Laukaassa 24.1.2019

SIVISTYSPALVELUT