9.11.2020 - 15:01

Joulun ajan tapahtumien järjestäminen Laukaassa

Sumea jouluvalaistus ulkona
Päivitetty 26.11. Tämä vuosi tuo poikkeuksia myös joulun ajan tapahtumiin Laukaassa. Laukaan kunnan koronatyöryhmä käsitteli asiaa ma 9.11. kokouksessa ja kokosi yhteen tietoa ja ohjeita joulun ajan tapahtumista kunnan henkilöstölle, asukkaille ja tapahtumajärjestäjille.

Ohjeisiin saattaa tulla muutoksia. Tapahtumajärjestäjiä ja asukkaita pyydetään seuraamaan Laukaan kunnan koronatiedotusta osoitteessa www.laukaa.fi/korona.

Koulut eivät järjestä yleisötilaisuuksia, eikä kouluista vierailla ulkopuolisissa tilaisuuksissa. Koulujen tiloja sekä muita Laukaan kunnan tiloja on mahdollista luovuttaa ulkopuolisten tapahtumajärjestäjien käyttöön joulutapahtumiin kuten joulumyyjäisiin. Tapahtumajärjestäjien tulee huolehtia tapahtumien koronaturvallisuudesta ja noudattaa AVIn kokoontumisrajoituksia ja ohjeita koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksissa.

Vanhuspalveluissa omaisille ei järjestetä tänä vuonna yhteisiä tilaisuuksia. Omaiset voivat vierailla asukkaiden luona.

Laukaan kunnan henkilöstön jouluruokailut toteutetaan porrastetusti pienissä ryhmissä Avin kokoontumisrajoitukset ja tapahtumajärjestäjien ohjeet huomioiden. Kunnan sisäisten ksikköjen pikkujoulut suositellaan siirtämään seuraavaan vuoteen. Perinteisesti joulukuussa järjestetty Laukaan kunnan ansiomerkkijuhla, jossa ojennetaan ansiomerkit pitkään kunnan palveluksessa olleille, perutaan. Ansiomerkkien jako toteutetaan muulla tavoin.

Kaikissa tilaisuuksissa tulee huomioida voimassa olevat kokoontumisrajoitukset ja –ohjeet

Tällä hetkellä on voimassa Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston määräys (tartuntatautilain 58 §:n 1 momentin nojalla), joka kieltää kaikki sisä- ja ulkotiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset, joihin osallistuu yli 50 henkilöä 30.12.2020 saakka**. Keski-Suomen sairaanhoitopiirin kunnissa, myös Laukaassa. Poikkeuksen muodostavat tilaisuudet, joissa turvallisuus voidaan varmistaa noudattaen Opetus- ja kulttuuriministeriön ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen antamia ohjeita yleisötilaisuuksiin ja yleisiin kokoontumisiin sekä julkisten tilojen käyttöön.

Muutokset tapahtumien järjestämiseen mahdollisia

Laukaan kunnan koronatyöryhmä seuraa koronatartuntatilanteen kehittymistä päivittäin ja muuttaa tarvittaessa ohjeita ja suosituksia.

Laukaan kunnan koronatyöryhmä kiittää kaikkia kunnan yksikköjä ja tapahtumajärjestäjiä vastuullisesta toiminnasta koronapandemian aikana ja koronaohjeiden huomioimisesta kaikessa toiminnassa. Tarkoitus on, että koronapandemian aikanakin toimitaan niin normaalisti kuin mahdollista, kuitenkin koronarajoitukset huomioiden.

Lisätietoja tapahtumajärjestäjille

Avin määräys yli 50 hengen yleisötialisuuksien järjestämisestä
THL:n ja OKM:n hjeet yleisötilaisuuksiin ja yleisiin kokoontumisiin sekä julkisten tilojen käyttöön

*10.11. muutettu kunnan henkilöstön pikkujoulujen järjestämislinjaus suositukseksi.
** Alun perin marraskuulle annettuja tapahtumarajoituksia on jatkettu  joulukuun 2020 loppuun saakka.

Yrityskoordinaattori
Puhelinnumero(t):
040 620 3318
Viestintä- ja markkinointi, Visitlaukaa.fi-matkailupalvelut, yritysten kehittämis- ja sijoittumispalvelut
Sähköpostiosoite:
Kuntala