15.2.2021 - 8:50

Jyväskylän seutu kutsuu asukkaat vaikuttamaan jätehuollon kehittämiseen

jäteauto kerrostalon pihassa
Vastaa kyselyyn 21.2. mennessä

Miten jätteen määrä saadaan kääntymään laskuun? Mikä motivoi asukkaita lajittelemaan biojätteet? Muun muassa näihin kysymyksiin Jyväskylän seudun jätelautakunta haluaa nyt kuntalaisten mielipiteitä. Kuntalaiskyselyllä kartoitetaan asukkaille tärkeitä valintoja, jotka kannustavat jätteiden lajitteluun.

Kyselyyn vastaaminen vie muutaman minuutin. Jokainen vastaus on arvokas. Kysely on avoinna 21.2. saakka osoitteessa http://jyvaskylanseutu.fi/jatehuolto.

Jätepoliittinen ohjelma näyttää suunnan

Jyväskylän seudun jätelautakunta on käynnistänyt jätepoliittisen ohjelman laadinnan, johon myös kuntalaiset pääsevät nyt vaikuttamaan. Tavoitteena on luoda Jyväskylän, Laukaan, Muuramen ja Toivakan seudulle yhteinen visio, tavoitteet ja toimenpiteet, jotka luovat pohjaa pitkäjänteiselle jätehuollon suunnittelulle. Jätepoliittinen ohjelma toimii suunnannäyttäjänä aina vuoteen 2030 saakka.

Kierrätys kasvuun

Yhdyskuntajätteen kierrätykselle on asetettu kunnianhimoisia valtakunnallisia tavoitteita. Kierrätysastetta tulisi Jyväskylän seudulla nostaa 46 prosentista vähintään 60 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Jätepoliittisessa ohjelmassa on tarkoitus asettaa tavoitteita, joiden avulla päästään kierrätystavoitteisiin.

Lisätietoja: palvelupäällikkö Kari Ström, p. 014 266 5139, kari.strom[at]jyvaskyla.fi

pieni_tytto_askartelun_aaressa.jpg
4.3.2021
Kerhotoiminta on tarkoitettu 2–5 vuotiaille, kotona oleville laukaalaisille lapsille. Kerhoon on jatkuva haku. Hakemalla nyt varmistat kerhopaikan lapsellesi syksyllä 2021.