28.6.2017 - 6:43

Kantolantien parantaminen etenee

Kantolantie sekä kevyen liikenteen väylä seurailee vanhan Laukaantien reittiä.
Ajoradan kunnostaminen aloitetaan viikolla 28.

Kantolantietä korjataan välillä Lypsytarhankuja - Ritolahdentie kolmessa kohteessa yhteensä 1, 3 kilometrin pituudelta. Ajoradan sivukaltevuutta ja tien vaurioita korjataan sekoitusjyrsintämenetelmällä.

Sekoitusjyrsinnässä sekoitetaan keskenään nykyinen päällyste, päällysteen alla olevaa kantavaa kerrosta ja uutta kiviainesta. Jyrsitty pinta muotoillaan ja tiivistetään. Pinnan lopullinen muotoilu ja päällystäminen tehdään erillisenä työvaiheena, joten jyrsityt osuudet ovat hetken aikaa ilman päällystettä. Kunnostus saadaan tehtyä heinä-elokuun aikana.

Työn aikana osuuksilla on alennettu nopeusrajoitus ja liikenteenohjausta. Tienkäyttäjiltä toivotaan malttia ja varovaisuutta. Nopeusrajoitusten noudattaminen on tärkeää sekä työntekijöiden että liikenteen turvallisuuden kannalta.

Keski-Suomen ELY-keskuksen ja Laukaan kunnan yhteinen hanke valmistuu syyskuun loppuun mennessä, minkä jälkeen Kantolantie muutetaan kaduksi.

Keski-Suomen ELY-keskus ja Laukaan kunta

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Erja Mutanen Keski-Suomen ELY-keskus, puh. 0295 024 971  erja.mutanen(at)ely-keskus.fi

Oteran Oy, työpäällikkö Pekka Ulvila, 050 4141979, pekka.ulvila(at)oteran.fi