29.3.2021 - 15:45

Kirkonkylän koulussa uusia mahdollisia korona-altistumisia

Lapsen piirros koronaviruksesta kodissa, koulussa ja bussissa sekä ilmassa pilvien päällä.
Maanantaina 29.3. varmistui kahdessa Kirkonkylän koulun opetusryhmässä mahdollisia uusia altistumisia koronavirukselle.

Kirkonkylän koulussa runsas viikko sitten alkanut koronavirusaltistumisten ketju on saanut jatkoa. Tänään maanantaina varmistui kahdessa opetusryhmässä mahdollisia uusia altistumisia. Edelliset mahdolliset yhden opetusryhmän altistumiset vahvistuivat lauantaina 27.3, Perheitä on tiedotettu asiasta ensi tilassa Wilman kautta.

Terveydenhoidon viranomaiset arvioivat mahdolliset altistumiset ja päättävät altistuneiden asettamisesta karanteeniin, sekä altistumisajankohdan perusteella karanteenin keston. Terveydenhoidon viranomaiset ovat yhteydessä karanteenissa olevien lasten huoltajiin puhelimitse. Altistuneiden oppilaiden muut perheenjäsenet voivat normaalisti tulla kouluun tai mennä töihin terveinä. Karanteeniin määrätyille oppilaille järjestetään etäopetusta. Koulu on yhteydessä karanteeniin määrättyjen oppilaiden koteihin karanteeniajan opetusjärjestelyistä.

Muistutamme kaikkia käsienpesun, turvavälien sekä maskisuosituksen noudattamisesta aina kun se on mahdollista. Sairaana ei saa tulla kouluun, ja pienimmistäkin oireista kannattaa hakeutua testattavaksi.

Lisätietoja koulujen korona-altistuksista antavat Laukaan kunnan koronatyöryhmän puheenjohtaja Jukka Lappalainen, varapuheenjohtaja Jussi Silpola ja koulun rehtori.

Julkaistu 27.3.2021 - 18:28 ensimmäisen kerran
Päivitetty 29.3.2021 klo 15.45 tieto maanantaina 29.3. vahvistetuneista mahdollisista korona-altistumisista.