31.3.2021 - 12:34

Kunnan tilojen käyttörajoitukset jatkuvat 18.4. saakka - koulut palaamassa lähiopetukseen

Kunnan tilojen käyttörajoitukset 18.4.2021_saakka.
Alkuviikon tietojen perusteella koronavirustartunnat Laukaassa ovat kääntyneet laskuun. Laukaaseen asetettuja rajoituksia lähdetään purkamaan asteittain. Etäopetukseen siirretyt oppilaat palaavat lähiopetukseen näillä näkymin pääsiäisen jälkeen 6.4. Kunnan tilojen käyttörajoituksia jatketaan kuitenkin 18.4. saakka.

Laukaan kunnan tilojen käyttörajoituksia jatketaan 18.4. saakka seuraavasti:

• Kunnan sisäliikuntatilat pidetään suljettuina kaikelta koulun ulkopuoliselta toiminnalta. Liikuntatilojen käyttörajoitus ei koske aikuisten, lasten eikä nuorten maajoukkue-, SM- sekä 1-divisioonatason harjoittelu- ja kilpailutoimintaa joukkue- ja kontaktilajeissa eikä kansainväliselle huipulle tähtäävää ammattimaista harjoittelua.
  • Ulkoliikuntapaikat ovat avoinna normaalisti. Ulkoliikuntapaikkojen varauksia ole peruttu. Kaikkea ulkoliikunta suositellaan koronarajoitukset huomioiden.
  • Lasten ja nuorten harrastustoiminta kunnan tiloissa on keskeytetty.
  • Nuorisotilat ovat suljettuina.
  • Kansalaisopisto jatkaa etäopetuksessa tai rajatuissa ulkotiloissa tapahtuvassa opetuksessa niiltä osin kuin mahdollista. Muilta osin kansalaisopiston toiminta on keskeytettynä.
  • Kirjastot palvelevat seuraavin rajoituksin:
    • Lukusalit suljetaan.
    • Kirjaston muut tilat (kokous- ja opiskelutilat, yleiset WC-tilat) eivät ole käytössä.
    • Lähikirjastot eivät ole auki omatoimiaikana, mutta lainauspalvelu toimii kirjaston palveluaikojen mukaisesti.
    • Kirjastoauton toiminta keskeytetään.

Koulut palaamassa lähiopetukseen

Kahdella edellisellä viikolla kouluissa esiintyneistä mahdollisista altistumisketjuista ei ole tullut jatkotartuntoja kouluihin. Sen perusteella Seututerveyskeskuksen infektiolääkäri Kari-Pekka Vuori ja kunnan koronatyöryhmä tekivät päätöksen, että Sydän-Laukaan koulun ja Kirkonkylän koulun oppilaat palaavat lähiopetukseen tiistaina 6.4. Myös Laukaan lukion opiskelijat palaavat lähiopetukseen 6.4. alkaen.

Etäopetuksen jatkuminen on edelleen mahdollista, jos tartuntatilanne heikkenee. Koronatyöryhmä seuraa tilannetta pääsiäisen yli ja kokoontuu seuraavan kerran pääsiäismaanantaina 5.4.

Vapaa-aika- ja kulttuuripalvelut ja muut yksiköt tiedottavat asiakkaitaan suoraan rajoitusten jatkosta. Koulut viestivät mahdollisista rajoituksista oppilaille ja huoltajille Wilman kautta.

Kahden edellisen viikon yhteenlaskettujen tartuntojen määrä Laukaassa oli 45 tartuntaa. Kuluvalla viikolla tartuntojen määrä on kääntynyt Laukaassa laskuun. Maanantaina Laukaassa oli niin kutusuttu nollapäivä ja tiistaina todettiin kaksi uutta koronatartuntaa, jotka eivät liity koulujen altistumisketjuihin.

Laukaan koronatiedotus:

www.laukaa.fi/korona