4.2.2020 - 13:13

Kunnanvirastossa asiointi muuttuu Väistötilaan

kuntalan_vaistotila_sisaankaynti.jpg
Laukaan kunnanvirasto Kuntala palvelee 10.2.2020 alkaen väistötiloissa. Väestötilat sijaitsevat samassa osoitteessa Laukaantie 14 Kunnanviraston kanssa. Sisäänkäynti väistötiloihin tapahtuu Saravedentien puolelta. Palveluajat säilyvät ennallaan, ma–pe klo 9.00–15.00. Muuton vuoksi perjantaina 7.2.2020 kunnanvirasto ja puhelinvaihde ovat suljettuna.

Muutoksia asiakastapaamisiin

Henkilökunnan tapaamisiin tulee väistiötiloihin siirtymisen myötä muutoksia. Osa työntekijöistä työskentelee yhteistiloissa, joissa asiakastapaamiset eivät ole mahdollisia. Kannattaa sopia etukäteen asioinnista joko soittamalla tai sähköpostilla.

Palvelut, joihin ei muutosta asioinnissa:

Kunnan neuvonta, kirjaamo, Vatti-toimisto, kansalaisopiston toimisto, Laukaan Vuokrakodit Oy:n toimisto, Laukaan Vesihuolto Oy:n toimisto palvelevat entiseen tapaan ilman ajanvarausta.

Palvelut joissa asiointi muuttuu:

Rakennusvalvonta (mm. rakennusluvat, toimenpideluvat ja maisematyöluvat) ja Ympäristönsuojelu (mm. ympäristöluvat, maa-ainesluvat ja ns. yhteisluvat) palvelevat kunnantalon vieressä olevan väistötilan 1. kerroksessa, jossa työskentely tapahtuu avokonttorissa eivätkä asiakkaat pääse viranhaltijoiden toimistotilaan. Asiakaspalvelun sujuvuuden varmistamiseksi tapaamiset tulee sopia viranhaltijan kanssa etukäteen, jolloin voidaan varata tarkoitukseen sopiva neuvottelutila. Rakennusvalvonnalla on lisäksi palveluneuvontapiste mm. asiakirjojen jättämistä varten.

Muun henkilöstön tapaaminen kannattaa sopia etukäteen suoraan henkilön kanssa asioinnin sujumiseksi.

Asiakaspaikoitus väistötilassa asioidessasi

Väistötilan vuoksi asiakaspaikoitus on muuttunut. Kuntalassa asioivien pysäköintipaikat löytyvät seuraavista osoitteista:

Kuntalan etupihalla on kaksi invapysäköintipaikkaa, muuten etupihalla on pysäköinti kielletty pois lukien lyhyt kestoinen huoltoajo. Kuntalan takapihalla olevat parkkipaikat on varattu Kuntalan henkilökunnan käyttöön arkisin klo 7.00–16.00.

Hyvä tietää Laukaan kunnanvirastossa asioinnista väistötilan aikaan

• Asiakkaiden käytössä oleva tietokone ja kunnan ilmoitustaulu sijaitsevat väistötilan aulassa.
  • Kunnan postilaatikko siirtyy lähemmäs väistötilaa. Kunnan sisäinen posti otetaan vastaan ja lähtee väistötiloista.
  • Kuntalan kokoustilat ovat järjestöjen käytössä normaalisti.