3.3.2021 - 14:12

Lähiopetus Laukaan yläkouluissa jatkuu 8.3. – etäopetukseen mahdollista siirtyä parin päivän varoitusajalla

Lapsi täyttää koulureppua
Laukaan kunnan koronatyöryhmä päätti 3.3. kokouksessa, että Laukaan perusopetuksen luokat 7–9 jatkavat 8.3. lähiopetuksessa, eikä lasten ja nuorten harrastustoimintaa rajoiteta, vaan se jatkuu kuten tälläkin hetkellä THL:n hygienia- ja turvallisuusohjeita noudattaen. Muutokset päätökseen ovat mahdollisia lyhyellä varoitusajalla.

Keski-Suomen sairaanhoitopiirin alueellinen tartuntatautien torjunnan johtoryhmä eli ns. koronanyrkki linjasi maanantaina 1.3.2021, että Keski-Suomi on Jyväskylää lukuun ottamatta epidemiologisesti perustasolla ja että yläkoulujen luokat 7–9 jatkavat hiihtolomaviikon jälkeen tämän hetken arvion mukaan lähiopetuksessa. Tämän perusteella Laukaan kunnan koronatyöryhmä linjaa, että Laukaan perusopetuksen luokat 7–9 jatkavat 8.3.2021 lähiopetuksessa, eikä lasten ja nuorten harrastustoimintaa rajoiteta, vaan se jatkuu kuten tälläkin hetkellä THL:n hygienia- ja turvallisuusohjeita noudattaen. Myös kansalaisopiston toiminta jatkuu kuten tähän saakka. Kansalaisopiston ajankohtaiset uutiset.

Laukaan kunnan koronatyöryhmä seuraa epidemiologisen tilanteen kehittymistä sekä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin ja Aluehallintoviraston ohjeita. Ryhmä muuttaa linjausta tarvittaessa lyhyelläkin varoitusajalla, jos Laukaan todetaan täyttävän epidemian kiihtymisvaiheen tunnusmerkit. Tällöin ollaan valmiita noudattamaan valtioneuvoston linjauksen mukaisesti kiihtymisvaiheelle asetettuja suosituksia.

Lisätietoja antavat Laukaan kunnan koronatyöryhmä puheenjohtaja Jukka Lappalainen ja varapuheenjohtaja Jussi Silpola.

Laukaan kunnan koronatiedotus

www.laukaa.fi/korona

*3.3. klo 21 Lisätty: Myös kansalaisopiston toiminta jatkuu kuten tähän saakka.