27.6.2019 - 10:00

Laukaan jätekuljetukset muuttuvat 1.4.2020 alkaen

roskis.jpg
Mustankorkea informoi kuntalaisia tarkemmin ensi vuoden puolella siirtymiseen liittyvistä asioista ja toimenpiteistä

Laukaan kunnan alueella jätteenkuljetukset siirtyvät kuntien omistaman jäteyhtiön Mustankorkea Oy:n hoidettaviksi 1.4.2020 alkaen. Siihen saakka jätteenkuljetukset hoidetaan kuten nykyisin eli kiinteistön haltija sopii jäteastian tyhjennyksestä valitsemansa kuljetusyrityksen kanssa. Lista Laukaassa toimivista kuljetusyrityksistä löytyy Jyväskylän seudun jätehuollon verkkosivuilta osoitteesta http://jyvaskylanseutu.fi/jate/palvelutehtavat.

Jyväskylän seudun jätelautakunta päätti keväällä 2017, että Laukaassa siirrytään kunnan järjestämään jätteenkuljetukseen lokakuussa 2019. Päätös sai lainvoiman toukokuussa, kun korkein hallinto-oikeus hylkäsi päätöksestä tehdyn valituksen. Valitusprosessin vuoksi kunnan järjestämää jätteenkuljetusta ei voida aloittaa päätöksen mukaisessa aikataulussa.

Mustankorkean järjestämän Laukaan jätteenkuljetuksen kilpailutuksen voitti Lassila & Tikanoja Oyj. Kun kuljetukset siirtyvät Mustankorkean hoidettavaksi, nykyiset kuljetussopimukset päättyvät automaattisesti eivätkä muut yritykset voi enää ottaa kuljetettavakseen asumisessa syntyvää jätettä tai muuta kunnan vastuulle kuuluvaa jätettä.

Lisätietoja: palvelupäällikkö Kari Ström, p. 050 60943, kari.strom[at]jyvaskyla.fi