16.3.2020 - 17:38

Laukaan kunta tiivistää varautumista koronavirusepidemiaan

Laptop-tietokoneella
Laukaan kunnan johtoryhmä on ohjeistanut henkilöstöään koronavirusepidemian vuoksi. Toimintaohjeiden tarkoitus on suojata henkilöstöä ja kuntalaisia. Kaikkea ei-välttämätöntä toimintaa, joka edellyttää ihmisten lähikontaktia, tulee välttää. Kunnan johtoryhmä seuraa tilannetta jatkuvasti ja muuttaa toimintaohjeita tarvittaessa.

Suomen hallitus on 16.3.2020 tiedottanut poikkeusoloista. Valtioneuvosto on listannut toimenpiteitä, joiden perusteella myös Laukaan kunta päivitää ohjeistuksiaan huomisen aikana. Lisäksi kunnan johtoryhmä ja palvelueiden johtoryhmät ovat kokoontuneet tänään tilannekuvaa muodostaakseen. Päivitetty 16.3.2020

Suomen hallitus on 12.3.2020 tiedottanut toimintaohjeista koronavirusepidemiassa. Laukaan kunta toimii näiden ohjeiden mukaisesti. Suosittelemme asukkaitamme tutustumaan ohjeistuksiin sekä valtioneuvoston tiedotteeseen asiasta.
Tiedotetta päivitetty 13.3.

Asiakaspalvelussa suosimme sähköpostia, tuemme etätyötä

Asiakaspalvelussa suosimme sähköpostia ja puhelinta. Työntekijät tekevät mahdollisuuksien mukaan etätyötä. Kunnan ulkoiset tilaisuudet perutaan, eikä vierailijaryhmiä ei oteta vastaan. Ulkomailla ollut työntekijä jää kotikaranteeniin kunnan henkilöstöhallinnon määräämäksi ajaksi. Luottamustoimielinten kokouksista tehdään päätös erikseen lähiaikoina.

Suojelemme riskiryhmiä

Tutustu ohjeisiin Laukaan kunnan vanhus- ja vammaispalveluyksiköissä vierailusta ja päivätoiminnoista

Tapahtumat ja vuorot Laukaan kunnan tiloissa peruttu toistaiseksi

Laukaan kunnan tiloissa kuten liikunta- ja kuntosaleilla, nuorisotiloissa ja kirjastoissa järjestettävät tapahtumat, tilaisuudet ja vuorot perutaan toistaiseksi. Näin estämme osaltamme koronaviruksen leviämistä ja kannamme vastuuta toistemme hyvinvoinnista Laukaassa. Lisätietoja Laukaan kunnan koronavirustiedotussivulta www.laukaa.fi/korona.

Yleisiä ohjeita

Tartuntojen vähentämiseksi tulee rajoittaa lähikontakteja harrastetoiminnassa ja muulla vapaa-ajalla. Kaikenlaista matkustamista suositellaan välttämään. Luovumme kättelystä tai muusta fyysisestä kosketuksesta tervehdittäessä.

Laukaan kunta seuraa jatkuvasti tilanteen kehittymistä ja toimii maan hallituksen antamien ohjeiden mukaisesti. Täydennämme ja muutamme ohjeita tarvittaessa. Ja lopuksi: muistathan, että tarkka käsienpesu ja yskimishygienia ovat parasta ennaltaehkäisevää lääkettä koronaviruksen leviämisen estämiseksi!

Laukaan kunnan koronatiedotussivu

www.laukaa.fi/korona