16.12.2020 - 16:00

Laukaassa alle 18-vuotiaiden liikuntaryhmät jatkuvat, kunnan kuntosalit suljettu loppiaiseen 6.1. saakka - ei yli 10 hengen tilaisuuksia

Poika pelaa jalkapalloa liikuntasalissa
Koronatartuntatilanne on huonontunut viime viikkoina koko Keski-Suomen sairaanhoitopiirin alueella, myös Laukaassa. Laukaan kunnan koronatyöryhmä näki tarpeelliseksi antaa vastaavat suositukset kuin sairaanhoitopiirin tartuntatautien johtoryhmä tällä viikolla aiemmin tartuntatilanteen hillitsemiseksi.

17.12. korjattu kokoontumisrajoituksia. Aluehallintovirasto antoi 17.12. määräyksen yli 10 hengen yleisötilaisuuksien kieltämisestä.

Alle 18-vuotiaiden harrasteryhmät kunnan liikuntasaleissa jatkuvat, kuntosalit suljettu loppiaiseen 6.1. saakka

Laukaan kunnan liikuntatiloissa on mahdollista jatkaa alle 18-vuotiaiden harrastetoimintaa myös yli 10 hengen ryhmissä 22.12.2020 alkaen. Laukaan kunnan liikunta- ja kuntosalit suljettiin kaikilta liikuntaryhmiltä kahden viikon ajaksi ennen joulua 21.12. eteenpäin. Lasten ja nuorten liikuntaryhmiin suositellaan oman lajiliiton turvallisuusohjeiden noudattamista. Yli 18-vuotiaiden harrastetoiminta kunnan tiloissa on tauolla loppiaiseen 6.1. saakka.

Laukaan kunnan kuntosalit pysyvät suljettuina 6.1.2021 asti.

Rajoitukset koskevat Laukaan kunnan liikunta- ja kuntosalien käyttöä. Laukaan kansalaisopiston kevätlukukausi käynnistyy normaalisti 7.1.2021.  Kunnan liikuntatilojen vastuuhenkilöt tiedottavat tilojen käyttäjiä muutoksista. Koronaepidemiatilanne elää jatkuvasti ja muutokset kunnan liikuntatilojen käyttöön ovat mahdollisia lyhyelläkin varoajalla, muistuttaa koronatyöryhmän puheenjohtaja Jukka Lappalainen. – Pyydämme liikuntatilojen käyttäjiä seuraamaan koronatiedotussivujen uutisia osoitteessa www.laukaa.fi/korona

Ei yli 10 hengen tilaisuuksia

Yli 10 hengen yleisötilaisuudet on kielletty 22.12.2020 - 17.1.2021 AVIn määräyksellä Keski-Suomessa. Laukaan kunta suosittelee myös, että yli 10 hengen yksityistilaisuuksia ei järjestetä Laukaassa.

Tautitilanne huonontunut - Keski-Suomi edelleen kiihtymisvaiheessa

Alueellinen tartuntatautien johtoryhmä antoi ma 14.12. uusia suosituksia ja rajoituksia koronaepidemian hillitsemiseksi. Ryhmä antoi sairaanhoitopiirin alueelle suosituksen, että sairaanhoitopiirin alueella ei järjestetä yli 10 henkilön yleisö- tai yksityistilaisuuksia 6. tammikuuta saakka. Ryhmä totesi, että koronatartuntatapausten ilmaantuvuus on  noussut, tauti on levinnyt myös eläkeläisiin ja yhä laajemmin sairaanhoitopiirin alueen pikkukuntiin ja sairaalahoidon tarve on kasvanut jonkin verran. Keski-Suomen sairaanhoitopiiri KSSHP on edelleen kiihtymisvaiheessa, vaikka tautitilanne on sairaanhoitopiirin alueella mennyt viime viikkoina huonompaan suuntaan.

Laukaan kunnan koronatyöryhmä näkee tarpeelliseksi antaa Laukaaseen vastaavat suositukset kuin alueellinen tartuntatautien johtoryhmä Keski-Suomeen.

Lisätietoja antavat Laukaata koskevista rajoituksista antavat Laukaan kunnan koronatyöryhmän puheenjohtaja Jukka Lappalainen ja varapuheenjohtaja Jussi Silpola.