27.9.2018 - 12:21

Matkusta ilmaiseksi Linkillä Valon kaupunki-iltaan 27-29.9

Jyväskylän seudun joukkoliikenteen vihreä linkki Leppävedellä matkalla Tiituspohjan ja Vihtavuoren kautta Lievestuoreelle.
Paikallisliikenteen Linkki-linja-autoissa voi matkustaa maksutta kaikkina Valon kaupunki –tapahtumailtoina 27.–29.9.

Matkustus on asiakkaalle ilmaista torstai-, perjantai- ja lauantai-iltoina kello 18.00–24.00 kaikilla paikallisliikenteen linjoilla 1–13 ja 14–42 Jyväskylässä, Laukaassa ja Muuramessa. Etu ei ole voimassa seutuliikenteen linjoilla, kuten linjalla 13M.

Vältä liikenneruuhkat ja parkkipaikkaongelmat, jätä oma auto kotiin ja pakkaa itsesi tai perheesi Linkkiin! Ilmaiskyydeillä voit suunnata paitsi Valon kaupunki -nähtävyyksiin, myös vaikkapa iltamurkinalle, -jumpalle tai -shoppailulle. Niiltä suunnilta, joilta ei ilta-ajan Linkki-paikallisliikennettä ole, suositellaan tapahtumaan pääsemiseksi käyttämään esimerkiksi kimppakyytejä.

Lisäautot helpottavat ruuhkia
Iltaliikenteen suosituimmille linjoille on varattu lisäkalustoa perjantai- ja lauantai-illoiksi. Lisäautot helpottavat tarpeen mukaan ruuhkia ja saapuvat auttamaan, jos joku keskeisistä linjoista uhkaa jäädä pahasti aikatauluista jälkeen.

Kokonaan ei lisäliikennekään pelasta hetkellisiltä ruuhkautumisilta ja myöhästymisiltä, joten viivästyksiin ja tiiviiseen matkustustunnelmaan kannattaa loppuviikon iltoina varautua. Kuljettajat tekevät parhaansa matkustajien perille viemiseksi, mutta myös asiakkaiden joustava ja ymmärtäväinen suhtautuminen on poikkeustilanteessa tarpeen.

Pysäkille on syytä pukeutua syksyisen sään edellyttämällä tavalla: silloin vilu ei niin yllätä, vaikka linja-auto saapuisikin myöhässä. Lastenvaunujen tai –rattaiden kanssa liikkuessa kannattaa muistaa, että yhteen autoon mahtuu kerralla 1-2 vaunut tai rattaat. Jos lastenvaunuille varattu tila tulee täyteen, myöhemmiltä pysäkeiltä vaunujen kanssa kyytiin pyrkivät joutuvat odottamaan seuraavaa vuoroa.

Matkamäärät edelleen nousussa
Ilmaismatkojen tarkoituksena on madaltaa joukkoliikenteen kokeilemisen kynnystä ja saada osa kokeilijoista käyttämään Linkkiä jatkossakin. Joukkoliikenteen käyttäjien määrän lisääntyminen on kaikkien etu: matkamäärien kasvu parantaa mahdollisuuksia kehittää palveluita, linjastoja, reittejä, vuoroja ja lippuhintoja entistäkin asiakasystävällisempään suuntaan.

Joukkoliikenteellä tehtyjen matkamäärien kasvattaminen on yksi Jyväskylän seudun joukkoliikenteen tärkeimpiä tavoitteita. Tämän vuoden matkamäärien arvioidaan nousevan jo 7,3-7,4 miljoonaan. Elokuun 2018 loppuun mennessä vihreillä Linkeillä oli tehty noin 125 000 matkaa edellisvuotta enemmän.

Lisätiedot: palvelupäällikkö Kari Ström, p. (014) 266 5139, kari.strom[at]jkl.fi

Luento auditoriossa
14.11.2018
Laukaan V Hankintafoorumi järjestetään torstaina 29.11.2019 klo 17.00 - 18.30 Kuntalassa. Ovet aukeavat kahvin merkeissä klo 16.30.