18.6.2019 - 14:27

Neste rallit 4.8. Laukaassa

Suomen MM-rallin Laukaa-areena Lievestuoreella 4.8.2019
Suomen MM-rallin päätöspäivän kaikki neljä erikoiskoetta ajetaan Laukaassa. Ruuhimäen erikoiskokeet päättyvät näyttävään maalihyppyriin ja ohjelmalliselle katselualueelle Laukaa-areenalle Lievestuoreen moottoriradalla.

Päivä käynnistyy Kuhaniemessä ajettavalla Laukaa 1 erikoiskokeella, josta autot siirtyvät Ruuhimäen erikoiskokeelle. Kumpikin erikoiskoe ajetaan kahteen kertaan. Ruuhimäki 1 ja 2 -erikoiskokeet starttaavat Toivakasta ja päättyvät Laukaaseen Lievestuoreen moottoriradalle Laukaa Areena -katselualueelle.

Laukaa Areena -yleisötapahtuma Lievestuoreen moottoriradalla

Laukaa-areena on ohjelmallinen Laukaan kunnan ja ralliorganisaatio AKK Sports järjestämä yleisötapahtuma, josta on helppo seurata Ruuhimäen erikoiskokeiden viimeiset kilometrit jyrkkine mutkineen sekä ralliautojen näyttävät lennot maalihyppyrissä. Rallin seuraamista helpottavat myös kuulutukset sekä jättinäyttö, johon välitetään televisiokuvaa Suomen MM-rallin päättävästä Ruuhimäki 2 -erikoiskokeesta (power stage). Maastosta Ruuhimäen hyppyreiltä on lyhyt siirtymä maalialueelle Laukaa Areenan yleisötapahtumaan erikoiskokeiden välillä. Sisäänpääsy Laukaa-areenalle tapahtuu rallipassilla ja erikoiskokeelle ostetulla rallilipulla. Huomaathan, että alle 12-vuotiaat pääsevät erikoiskokeille ja Paviljongin huoltoparkkiin maksutta vanhempiensa seurassa.

Laukaan ralliareenan palvelut

Laukaa-areenalla on ravintolateltta ja anniskelualue sekä yrityskylä, josta löytyy katseltavaa ja kokemista myös erikoiskokeiden välissä. Laukaa-areenalla ruokaa ja juomaa myyvät myös paikalliset yritykset, joista mukana ovat Pohjosahon tila, Palvari, Hotelli Vuolake, Lempileivos ja Mustankorpin saluuna. Yrityskylässä palvelujaan esittelevät muun muassa Design Pasain, Laukaan suolahoitola, Millog, Polarwell Kuumalähde ja Ruuhimäki Circuit.

Rallivieraita palvelevat erikoiskoejärjestäjä AL Kangasniemen organisoima matkailuauto- ja henkilöautoparkki. Laukaa-areena -tapahtuma-alue  palveluineen ja parkkialueineen avataan yleisölle 3.8. klo 15, josta eteenpäin rallivieraat voivat virittäytyä Lievestuoreen moottoriradalla tapahtuman tunnelmaan. Laukaa-areenan ravintoloiden ja oheispalvelujen lisäksi rallivieraita palvelee läheinen Laukanhovin ravintola, jossa järjestetään ralliohjemaa DJ:n tahtiin la 3.8. illalla. Aamupalaa on tarjolla sunnuntaina 4.8. Laukaanhovissa klo 6 alkaen sekä Laukaa-areenan ravintoloissa.

Tapahtumaan on bussikuljetus Jyväskylän Matkakeskuksesta.

Neste rallin reittiaikataulut su 4.8.

08.38 EK 20 Laukaa 1 (11,75 km) - sulkuaika 05.30-14.00 (ajetaan Kuhaniemessä Laukaassa)
09.38 EK 21 Ruuhimäki 1 (11,12 km) - sulkuaika 06.30-16.45 (Ruuhimäen erikoiskoe, joka päättyy Laukaa Areenalle)
11.01 EK 22 Laukaa 2 (11,75 km) - sulkuaika 05.30-14.00 (ajetaan Kuhaniemessä Laukaassa)
13.18 EK 23 Ruuhimäki 2 (11,12 km) - POWER STAGE - sulkuaika 06.30-16.45 (Ruuhimäen erikoiskoe, joka päättyy Laukaa Areenalle)

Lisätiedot tapahtumasta, reittiaikataulut ja liput: www.nesterallyfinland.fi

Laukaan kunta on Neste rallin virallinen yhteistyökumppani.

Suomen MM-rallin Laukaa-areena Lievestuoreella 4.8.2019
18.6.2019