24.10.2018 - 14:11

Paikallisliikenteen Linkki-linjan 41 korjattu aikataulu jaetaan 25.10. Laukaaseen

Laukaan ja Jyväskylän välisen paikallisliikennelinja 41:n painetuissa aikatauluissa havaittiin syksyn 2018 kuluessa useampi virhe. Osa virheistä koski Laukaa-Jyväskylä –yhteysvälillä liikennöiviä seutuliikenteen vuoroja, jotka myös löytyvät linjan 41 aikataulujen yhteydestä.

Korjatut aikataulut sisältävä linjan 41 aikatauluesite jaetaan nyt erillispainoksena linjan reitin varren laukaalaistalouksiin.  Korjattu aikataulu saapuu Postin jakamana torstaina 25.10. kaikkiin talouksiin Leppäveden, Tiituspohjan, Vihtavuoren ja Laukaan alueella. Korjatut aikataulut vaihdetaan myös linjan 41 reitin varren pysäkeille.

Jyväskylän seudun joukkoliikenne pahoittelee virheellisistä aikataulutiedoista asiakkailleen aiheutunutta harmia. Aikatauluvihkon tuhansiin kellonaikatietoihin pääsee huolellisesta tarkastamisesta huolimatta vuosittain pujahtamaan virheitä. Linjan 41 talvikauden 2018–19 aikatauluun niitä osui onnettomuudeksi vielä useampia.

Ajantasaiset aikataulut löytyvät aina sähköiseltä aikataulu- ja reittioppaalta https://jyvaskyla.digitransit.fi sekä sekä Linkki-paikallisliikenteen nettisivuilta http://linkki.jyvaskyla.fi. Korjattuja aikatauluja on viikon 43 lopulta lähtien jaossa myös paikallisliikennelinja 41:n autoissa, Linkki-palvelupisteessä ja Laukaan R-kioskilla.

Aikataulu- ja reittimuutos keskussairaalasta Peurunkaan kello 16.15 ajetulla vuorolla
Linjan 41 aikataulukorjausten lisäksi myös yhden vuoron aikataulua on aikatauluongelmien vuoksi jouduttu muuttamaan. Muutos on astunut voimaan 1.10.2018 alkaen ja se koskee kello 16.15 keskussairaalalta Peurunkaan ajettua vuoroa.

Muuttunut aikataulu:
16.15 Keskussairaala
16.25 Vapaudenkatu, Keskusta 3 -pysäkki
17.00 Vihtavuoren koulu (aiempi aika 16.55)
17.15 Laukaan linja-autoasema (aiempi aika 17.05)

Vuoro ei enää jatka Laukaan linja-autoasemalta Peurunkaan. Samalla Peurungasta kello 17.10 Laukaan linja-autoasemalle ajettava osuus jää reitiltä pois. Korvaava yhteys Peurunkaan on Jyväskylän Liikenne Oy:n seutuvuorolla, joka lähtee kello 16.30 Jyväskylän Matkakeskukselta ja kello 17.15 Laukaan linja-autoasemalta. Muutettu aikataulu ja reitti näkyy linjan 41 korjatussa aikatauluesitteessä, sähköisellä reittioppaalla https://jyvaskyla.digitransit.fi sekä sekä Linkki-paikallisliikenteen nettisivuilla http://linkki.jyvaskyla.fi.

Linkki-paikallisliikenteen palvelut Laukaassa
Laukaan ja Jyväskylän väliä liikennöivä linja 41 liittyi kesällä 2018 osaksi paikallisliikennettä. Linkki-linjoilla 1–13 ja 14–42 matkat taittuvat edullisimmin Waltti-matkakortilla, mutta matkan voit tehdä myös mobiililipulla tai kuljettajalta ostettavalla kertamatkalipulla. Lisäksi Waltti-matkakortilla voi maksaa matkan Laukaan palveluliikenteen autossa.

Waltti-matkakortti kelpaa Laukaa-Jyväskylä-Muurame -alueella myös niiden seutuliikennevuorojen autoissa, joiden ikkunassa on keltaoranssi W-kyltti (W niin kuin Waltti). Laukaassa Waltti-matkakorttiasiakkaita palvelee Kirkonkylän R-kioski. Lataukset ja uusien Waltti-matkakorttien tilaukset hoituvat myös Waltin nettipalvelujen kautta (lataukset https://kauppa.waltti.fi ja uudet kortit https://nettilataukset.waltti.fi).

Lisätiedot:
- joukkoliikennesuunnittelija Seppo Koivisto, p. 014 266 3645, seppo.koivisto@jkl.fi
- linja 41, korjatut aikataulut ja reitit 1.10.2018–2.6.2019 (pdf): http://linkki.jyvaskyla.fi/download/101544_Linja_41_korjatut_aikataulut_web.pdf.