8.4.2021 - 7:24

Pelastuslaitoksen savusukellusharjoituksessa poltetaan talo 10.4.

Palomiehet sammuttavat taloa.
Keski-Suomen pelastuslaitos järjestää Laukaassa Kuusassa Niemeläntiellä savusukellusharjoituksen. Harjoituksen aikana talo poltetaan hallitusti maan tasalle. Suunniteltu harjotuspäivä on lauantai 10.4.2021 noin kello 9 alkaen.

Pelastuslaitos harjoittelee huoneistopalon erilaisia sammutus- ja savusukellustekniikoita purkukuntoisessa rakennuksessa. Harjoituksen aikana talo poltetaan hallitusti maan tasalle.  Harjoituspäiväksi on varattu lauantai 10.4. noin klo 9 alkaen. Harjoituksen ajankohta voi muuttua sääolosuhteiden, koronarajoitusten tai muun ennalta arvaamattoman syyn vuoksi.

Harjoitus aiheuttaa poltettavan kiinteistön lähistöllä jonkin verran liikennehaittaa sekä ajoittain voimakas-ta savunmuodostusta, joten harjoituskohteen lähistöllä on syytä välttää turhaa liikennöintiä. Välittömän vaaran alue eristetään ja ulkopuolisten pääsy kohteeseen estetään.

Keski-Suomen pelastuslaitos vastaa harjoituksen suunnittelusta, toteutuksesta sekä tiedotuksesta alueen lähiasukkaille, viranomaisille ja median edustajille. Lupa-asioissa kohteen omistaja on ollut yhteydessä rakennus- ja ympäristöviranomaisiin. Poltolle ei ole nähty esteitä.

Lisätietoja harjoituksesta antaa palomestari Tapani Kellosaari, 040 528 9650, tapani.kellosaari@jkl.fi