3.5.2021 - 8:42

Rautatyö Kröger rakentaa konepajan Laukaan Sorajyvään

Elinkeinojohtaja Teemu Pinomäki ja Rautatyö Krögerin toimitusjohtaja Harri Kröger rakennustyömaalla Laukaan Sorajyvässä.
Sorajyvän yritysalue Laukaan Leppävedellä kasvaa, kun metallialan yritys Rautatyö Kröger sijoittuu alueelle. Rautatyö Krögerin uuden konepajan rakennustyöt ovat käynnistyneet. Sorajyvän alueella toimii ennestään vuonna 2020 avattu John Deeren asiakaspalvelukeskus.

Rautatyö Krögerin uudet tuotanto- ja toimistotilat ovat suuruudeltaan yhteensä noin 3450 neliötä. Euroissa mitattuna kyseessä on sekä yrityksen että Laukaan kunnan mittapuulla mitattuna merkittävä rakennushanke.  - Valmistuessaan uudet tilamme mahdollistavat tuotantoprosessimme kehittämisen. Meillä on vahva halua kehittyä, kertoo Rautatyö Kröger Oy:n toimitusjohtaja Harri Kröger.

Sorajyvän yritysalue ei valikoitunut rakennuspaikaksi sattumalta. Yritys kartoitti tontteja aktiivisesti myös muualta. - Tontti oli juuri sellainen, suorakulmainen, joka sopi tarkoitukseemme. Tontti oli myös valmiiksi tasattu, joten rakennustyöt oli mahdollista aloittaa nopeasti. Logistisesti alue sijaitsee meille sopivalla paikalla, summaa Kröger.

Laukaan kunnalle investointi on merkittävä. Rakennushanke osoittaa, että Laukaan yritysalueet kiinnostavat yrityksiä. Kasvuhakuinen yritys tuo myös työpaikkoja ja verotuloja Laukaaseen. Laukaan elinkeinojohtaja Teemu Pinomäki on Rautatyö Krögerin investointipäätöksestä iloinen. - Yhteistyöneuvottelut sujuivat hyvin ja halusimme osoittaa heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien, että Laukaa on yrittäjyysystävällinen paikka. Rautatyö Krögerin kaltaisten pk-yritysten merkitys Laukaan kehittymiseen on tärkeä. Panostamme tulevaisuudessakin laukaalaisten yritysten tukemiseen, kertoo Pinomäki.

Yhteistyö on alusta pitäen sujunut Rautatyö Krögerin mukaan hyvin. - Laukaan kunnan edustajien kanssa on ollut mutkatonta ja helppo toimia. Kysymyksiin on vastattu nopeasti ja toimeen on ryhdytty viivytyksettä. On ollut tosi helppo tehdä yhteistyötä, luettelee Kröger.

Laukaan kunnassa maaliskuussa aloittanut kunnanjohtaja Linda Leinonen kertoo yritysten olevan ilahduttavan kiinnostuneita sijoittumisesta Laukaaseen. Yrityksille tonttitarjontaa on runsaasti eri käyttötarkoituksiin. Eniten yritykset ovat kiinnostuneet Laukaanportin yritysalueesta poikkeuksellisen hyvän sijainnin vuoksi. Laukaanportti rakentuu uuden nelostien varteen ja Jyväskylän lentoaseman läheisyyteen. Neuvotteluja on kuitenkin käynnissä myös Sorajyvän, Lievestuoreella sijaitsevan Ysitien Sampon sekä Rokkakankaan tonteista.  – On odotettavissa, että tämän vuoden aikana saamme lisää positiivisia uutisia yritysten sijoittumisesta Laukaaseen, kertoo Leinonen.

Lisätietoja antavat Rautatyö Krögerin toimitusjohtaja Harri Kröger, 050 569 9513, harri.kroger@kroger.fi ja Laukaan kunnan elinkeinojohtaja Teemu Pinomäki.

Rautatyö Kröger on vuonna 1973 perustettu alihankintakonepaja. Yrityksellä on Jyväskylässä kaksi toimipistettä ja se työllistää tällä hetkellä 16 metallityön ammattilaista. https://kroger.fi