Olet täällä

28.2.2020 - 6:10

Uusi palautepalvelu käyttöön Laukaan kunnassa

palaute_puhekuplat.jpg
Laukaan kunnassa otetaan käyttöön palautepalvelu 2.3.2020 alkaen. Palautepalvelun kautta kuntalaiset voivat antaa moitteita ja kiitoksia ja jättää kysymyksiä kunnan toiminnoista ja palveluista. Palautetta voi antaa ympäri vuorokauden siellä, missä ongelman tai puutteen havaitsee.

Kesällä 2020 palautepalvelu toimii, mutta vastausajat ovat pitempiä johtuen lomakaudesta.

 

Nyt kuntalaisilla on mahdollisuus antaa palautetta internetissä ja mobiilisovelluksella 24/7 Laukaan kunnan toiminnoista ja palveluista. Tähän asti palautetta on annettu pääasiassa puhelimitse, sähköpostilla tai henkilökohtaisissa kontakteissa. Lähes 1000 työntekijän kunnassa palaute ei aina ole tavoittanut oikeaa henkilöä heti ja siihen vastaaminen on viivästynyt turhaan.

Palautepalvelun kautta annetut palautteet ohjautuvat suoraan oikealle henkilölle ja niihin on mahdollista reagoida nopeammin ja asianmukaisella tavalla. Palautepalvelussa on myös mahdollista osoittaa kohde kartalla tai liittää mukaan esimerkiksi valokuva korjausta vaativasta kohteesta. Kun ongelman tarkka sijainti ja laatu ovat paremmin tiedossa, sitä on helpompi lähteä korjaamaan.

Viralliset esitykset, muistutukset, huomautukset, mielipiteet tai kannanotot tulee jatkossakin toimittaa Laukaan kunnan viralliseen sähköpostiosoitteeseen kirjaus@laukaa.fi tai viralliseen postiosoitteeseen, jolloin ne ohjautuvat kirjattavaksi kunnan asianhallintajärjestelmään.

 

Palautteet käsittelyyn mahdollisimman pian

Palautteisiin on tavoitteena vastata mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään viiden työpäivän kuluessa. Mikäli palautetta tulee runsaasti, voivat vastausajat hetkellisesti pidentyä varsinkin palvelun käyttöönoton alussa.

Jos palautteenantaja antaa luvan julkaista palautteensa, muutkin kuntalaiset näkevät, että ongelma on jo kunnan tiedossa sekä sen, miten asiaan on tartuttu. Hyödyllistä tämä on vaikkapa tilanteissa, joissa katuvalo on palanut tai tiehen on tullut syvä kuoppa. Myös asiaa korjaavien työntekijöiden työmäärä kevenee, kun he voivat keskittyä asian korjaamiseen puhelimessa päivystämisen sijasta.

Palautteenantajan yhteystiedot tarpeen, tietoja ei julkaista

Palautteenantajan on hyvä antaa yhteystietonsa palautteeseen, jotta siihen on mahdollista vastata. Palautteenantajan jättämiä yhteystietoja ei julkaista. Myös nimettömänä annetut palautteet otetaan käsittelyyn normaalisti.

Epäasiallista kieltä sisältäviä palautteita ei julkaista. Henkilökohtaisuuksia tai epäasiallisuuksia sisältäviin palautteisiin ei vastata.

Palautepalvelusta apua palvelujen kehittämiseen

Kaikki annetut palautteet jäävät talteen ja niitä käytetään Laukaan kunnan palvelujen kehittämiseen. Annetut palautteet tallentuvat palveluun, jossa ne muodostavat työjonon. Työjonon avulla käsittelijät voivat seurata palautteisiin reagointia ja niiden työvaiheita. Työjonossa asiat eivät kiireen keskellä unohdu ja jää hoitamatta.

Koska annetut palautteet tallentuvat järjestelmään, niitä on mahdollista analysoida, tunnistaa toistuvat ongelmat ja puuttua niihin ajoissa.

Palautetta helppo jättää verkossa tai mobiilisovelluksella

Laukaan kunnan palautepalvelu löytyy osoitteesta laukaa.trimblefeedback.com, josta löytyy myös linkki mobiilisovelluksen lataamiseksi. Mobiilisovelluksen löydät myös Android- ja Apple-sovelluskaupoista hakusanalla Trimble feedback. Palautepalveluun pääsee suoraan myös Laukaan kunnan kotisivuilta osoitteessa www.laukaa.fi > alapalkki > anna palautetta tai osoitteella www.laukaa.fi/palautepalvelu.

Rakentavan palautteen avulla rakennamme yhdessä parempia palveluita ja viihtyisämpää elinympäristöä.


Laukaan palautepalvelu pähkinänkuoressa:

 

  • Palautepalvelussa voit jättää vikailmoituksia, parannusehdotuksia, moitteita ja kiitoksia sekä kysymyksiä Laukaan kunnan palveluista ja toiminnoista. Kiireelliset asiat tulee edelleen hoitaa puhelimitse suoraan päivystysnumeroiden tai asiaa hoitavan henkilöstön kautta.
  • Muista jättää palautteeseen yhteystietosi, jotta voimme vasta sinulle. Yhteystietojasi ei julkaista. Ethän kuitenkaan lähetä palautepalvelun kautta henkilökohtaisia tietoja kuten henkilötunnusta tai pankkiyhteystietoja.
  • Epäasiallisiin tai erittäin epämääräisiin palautteisiin emme vastaa.
  • Palautepalvelu EI ole aloite-kanava. Kuntalaisaloitteet tulee saattaa vireille kuten tähänkin saakka.
  • Viralliset esitykset, muistutukset, huomautukset, mielipiteet tai kannanotot tulee toimittaa jatkossakin Laukaan kunnan viralliseen sähköpostiosoitteeseen kirjaus@laukaa.fi tai viralliseen postiosoitteeseen, ei palautepalveluun.
  • Palautepalvelun kautta jätetyt palautteet ohjautuvat suoraan asiasta vastaaville henkilöille Laukaan kunnassa. Palautepalvelun käyttö helpottaa vikoihin puuttumista, käytä siis sitä!

Additional info

Uusimmat