27.4.2021 - 13:00

Uusia koronarokotteita Laukaaseen - yli 1000 rokotusaikaa varattavissa to 29.4. alkaen

Virus ja rokotuspiikki.
Uusia koronarokotteita on tulossa Laukaaseen runsaasti ensi viikoksi 3.–8.5. Yli 1000 uutta rokotusaikaa avautuu varattavaksi torstaina 29.4. Laukaaseen, kertoo Seututerveyskeskuksen toimitusjohtaja Eva Pihlamaa-Tuononen. Tämän viikon rokotusajat (viikko 17) on jo pääosin annettu. Koronarokotuksiin liittyvä sähköinen ajanvaraus on auki kulloinkin rokotusvuorossa oleville.

Rokotusvuorossa Seututerveyskeskuksessa ovat nyt 16–64-vuotiaat riskiryhmään 1 kuuluvat ja 50–64-vuotiaat riskiryhmään 2 kuuluvat henkilöt sekä yli 65-vuotiaat. Yli 70-vuotiaat on pääasiassa rokotettu.

Ne yli 70-vuotiaat henkilöt jotka eivät vielä ole saaneet rokotetta, voivat varata ajan soittamalla numeroon 014 269 0540, ma–to klo 8–11. Riskiryhmiin 1 ja 2 kuuluvista saa lisätietoa THL:n verkkosivuilta.

Rokotusvuorossa olevat voivat varata rokotusajan sähköisesti Omahyvis-palvelusta Seututerveyskeskuksen verkkosivuilta www.seututk.fi. Jos henkilöllä ei ole mobiili- tai pankkitunnuksia tai hän on vaihtanut terveyskeskuspalvelut Seututerveyskeskukseen toisesta kunnasta, ajan voi varata soittamalla numeroon 014 269 0540, ma–to klo 8–11.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen rokotustilastoissa Laukaan rokotuskattavuus oli 26.4. tilanteen mukaan 19,6 % koko väestöstä. Se on Suomen kuntien viidenneksi heikoin luku. Syytä rokotusten alhaiseen kokonaisprosenttiin selvitetään.

Seututerveyskeskus muistuttaa, että koronarokotukset etenevät Terveyden- ja hyvinvointilaitoksen THL:n rokotusjärjestyksen mukaisesti kaikissa Seututerveyskeskuksen kunnissa. Seututerveyskeskuksen kunnissa edetään saman tahtisesti niin, että kussakin kunnassa samat väestöryhmät ja ikäluokat ovat samaan aikaan rokotusvuorossa.

Lisätietoja Laukaan koronarokotustilanteesta:

Sanna Porkka-Hokkanen, ylihoitaja, Seututerveyskeskus, sanna.porkka-hokkanen@seututk.fi, p. 014 269 5905 sekä Laukaan kunnanjohtaja Linda Leinonen ja koronatyöryhmän puheenjohtaja Jukka Lappalainen
www.seututk.fi