11.2.2021 - 15:51

Yli 80-vuotiaiden koronarokotukset alkavat

Koronarokote hoitajan käsissä
Keski-Suomen Seututerveyskeskus vastaa koronarokotuksista ja rokotusajanvarauksista Laukaan kunnassa.

Seututerveyskeskus tiedottaa:

Tänä vuonna 80 vuotta täyttävien sekä sitä vanhempien kotona asuvien rokottaminen on alkamassa Seututerveyskeskuksen alueella. Rokotuksista huolehtii Seututerveyskeskus. Tiedot koronarokotuksista saat Seututerveyskeskuksen verkkosivuilta www.seututk.fi. Poikkeuksen rokotuksiin muodostavat Laukaan kunnan säännöllisen kotihoidon asiakkaat ja heidän omaishoitajansa, jotka rokottaa Laukaan kunnan kotihoito. Laukaan kunnan kotihoito ottaa yhteyttä omiin asiakkaisiinsa.

Koronarokotusajan voi varata sähköisesti tai puhelimitse

Ajanvarauksen sujuvuuden takaamiseksi suosittelemme ensisijaisesti sähköistä ajanvarausta osoitteessa https://oma.hyvis.fi/group/keski-suomi/ajanvaraus. Sähköinen ajanvaraus vaatii vahvan Suomi.fi-tunnistautumisen.

Kirjauduttuasi sähköiseen ajanvaraukseen, järjestelmä tarjoaa sinulle koronarokotuksen ajanvarausta heti etusivulla, jos kuulut sillä hetkellä rokotettavaan ikäryhmään. Voit hakea sinulle sopivan rokotusajan vapaana olevista ajoista. Samalla kerralla varataan aika myös tehosterokotukselle.

Jos rokotettavan omaishoitaja (1 hlö) ei täytä rokotusvuorossa olevan ikäryhmän kriteerejä, hänet voidaan rokottaa samalla kertaa rokotettavan kanssa, jos rokotteita vain on saatavilla. Tässä tilanteessa hänen ei siis tarvitse varata omaa aikaa. Muutoin jokaisen rokotettavan on varattava oma henkilökohtainen rokotusaika.

Tarvittaessa rokotusajan voi varata myös puhelimitse

Koronarokotuspuhelin palvelee

ma – to klo 8–11 ja 12–14
pe klo 8–11.

Puhelinnumero on tarkoitettu vain rokotusajanvarausta varten. Aikaa ei voi varata, jos et kuulu sillä hetkellä rokotusvuorossa olevaan väestöryhmään.

Muissa korona-asioissa palvelee koronapuhelin p. 014 269 8180 arkisin klo 8–16 ja viikonloppuisin klo 9–15.

Tietoa koronarokotuksista: www.seututk.fi

Laukaan kunnan koronarokotussivu: www.laukaa.fi/koronarokotus

Sivulta löytyy mm. rokotusjärjestys, tietoa rokotusaikatauluista, ohjeita ajanvaraukseen ja tietoa rokotukseen saapumisesta.

Laukaan kunnan koronatiedotus: www.laukaa.fi/korona

Aiheeseen liittyvää:

pieni_tytto_askartelun_aaressa.jpg
4.3.2021
Kerhotoiminta on tarkoitettu 2–5 vuotiaille, kotona oleville laukaalaisille lapsille. Kerhoon on jatkuva haku. Hakemalla nyt varmistat kerhopaikan lapsellesi syksyllä 2021.