Olet täällä

18.1.2018 - 13:01

Laukaan Vesihuolto Oy:n ottaa käyttöön uuden häiriötiedotuspalvelun

Pisara - vedenjakelun häiriötiedotteet
Laukaan Vesihuolto Oy tehostaa asiakaspalveluaan ottamalla käyttöön asiakkaille maksuttoman häiriötiedotuspalvelun. Palvelu mahdollistaa nopean tiedonvälityksen äkillisissä häiriötilanteissa ja ennakkotiedotuksen suunnitelluissa käyttökatkoissa.

Uudessa palvelussa tekstiviestit ja sähköpostiviestit on mahdollista kohdentaa tilannekohtaisesti juuri niille talouksille, joita katko koskee. Häiriötiedotuspalvelu on osa Jyväskylän Energian Pisara-konseptia.

Häiriön tai suunnitellun katkon piiriin jäävän alueen määrittely perustuu vesiverkkojen digitaalisiin johtotietoihin. Tiedotteiden vastaanottaminen ei maksa asiakkaalle mitään, ja hän voi halutessaan myös perua tiedotetilauksensa.

Jotta tiedotejakelu saadaan toimimaan optimaalisesti, Laukaan Vesihuolto Oy:n asiakkaita pyydetään käymään tilaamassa tiedotteet ja tarkistamassa yhteystietonsa. Tämä tapahtuu luomalla oman käyttäjätunnuksen Pisara-palvelussa osoitteessa https://pisara.jenergia.fi/laukaa .

Asiakas voi halutessaan välttyä tekstiviestien yöllisiltä piippauksilta säätämällä kirjautumissivuilla omaan elämänrytmiinsä sopivat kellonajat, joina viestejä haluaa vastaanottaa.

  • Kun tähän asti ennakkotiedotus katkoista on ollut mahdollista välittää esimerkiksi kerrostaloissa vain isännöitsijälle, niin nyt pääsemme tiedottamaan katkoksista vaikka jokaisen asukkaan kännykkään, toteaa Laukaan Vesihuolto Oy:n toimitusjohtaja Janne Laiho.

Laiho kannustaa kaikkia Laukaan Vesihuolto Oy:n asiakkaana olevien kiinteistöjen asukkaita ottamaan käyttöön ilmaisen palvelun.

Häiriötiedotuspalvelu otetaan käyttöön 1.3.2018 alkaen.

Lisätiedot: Laukaan Vesihuolto Oy:n asiakaspalvelu, p. 050 315 3510 tai vesilaitos@laukaa.fi


Kysymyksiä häiriötiedotuspalvelusta

 

1.    Minulla ei ole sopimusta Laukaan Vesihuollon kanssa. Voinko silti tilata tiedotteet?
-    Voit. Valitse osoitteessa https://pisara.jenergia.fi/laukaa Rekisteröidy henkilötiedoilla -vaihtoehto. Täytä lomakkeeseen nimesi, kännykkänumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Syötä myös haluamasi  käyttäjätunnus ja salasana. Lopuksi vahvista salasana syöttämällä se uudelleen ja valitse asumismuotoasi parhaiten kuvaava vaihtoehto.
-    Tämän jälkeen voit tilata häiriötiedotteet haluamastasi osoitteesta.

2.    Asun omakotitalossa ja meillä on sopimus Laukaan Vesihuollon kanssa. Mitä tietoja tarvitsen tilaamiseen?
-    Löydät vesilaskulta asiakasnumeron ja kulutuspistenumeron. Lisäksi sinua pyydetään täyttämään selaimeen avautuvaan ikkunaan yhteystietosi sekä valitsemasi käyttäjätunnus ja salasana. Lopussa pyydetään valitsemaan parhaiten asumismuotoasi kuvaava vaihtoehto. Lisää kulutusnumero kohtaan käyttöpaikkanumero.

3.    Entä jos unohdan käyttäjätunnuksen tai salasanan?
-    Ei hätää. Kirjautumissivulla on linkit uuden käyttäjätunnuksen ja uuden salasanan tilaamista varten. Mikäli mahdollista, käyttäjätunnus ja salasana kannattaa tallentaa itselle sopivaan paikkaan.

4.    Voinko tilata kotiani koskevat tiedotteet jokaisen perheenjäsenen puhelimeen?
-    Kyllä. Voit tilata tiedotteet enintään viiteen puhelinnumeroon ja/tai sähköpostiosoitteeseen klikkaamalla tilaussivulta ”Lisää uudet yhteystiedot”.  

5.    Entä voinko tilata omaan puhelimeeni tiedotteet useammasta osoitteesta, vaikka en asuisi niistä yhdessäkään?
-    Kyllä. Tiedotteet voi tilata enintään viidestä tällaisesta osoitteesta. Silloin voit avustaa esimerkiksi näkövammaista ystävää, iäkästä sukulaista tai suomea heikosti taitavaa naapuria toimimalla hänen kotiaan koskevien tiedotteiden tilaajana ja vastaanottajana.
-    Viiden osoitteen rajoitus ei koske osoitteita, joista sinulla on oma sopimus Laukaan Vesihuollon kanssa. Esimerkiksi kuusi kiinteistöä omistava asiakas voi tilata tiedotteet kaikista omista kohteistaan. Lisäksi hän voi tilata tiedotteet vielä viidestä muusta osoitteesta.

Uusimmat

Kiertoliittymä
22.3.2018
Kiertoliittymien taideteosten valaistusta korostetaan sammuttamalla päätien valot.