Laukaassa Kela-asioita voi hoitaa asiointipisteessä ja etäpalveluna

Laukaassa Kela-asioita voi hoitaa asiointipisteessä työllisyys- ja kotouttamispalvelujen yhteydessä osoitteessa Arwidssonintie 15–17, B-rakennus. Asiointipisteessä on myös mahdollista asioida etäyhteydellä Kelan kanssa. Kela-asiat hoituvat helposti myös OmaKelassa tai puhelimitse.
Asiointipiste on avoinna ma–ke klo 9–15. Asiointipisteestä saa Kelan hakemuslomakkeita ja esitteitä sekä opastusta asiointiin.
Asiointipisteessä on myös Kelan etäpalvelu, jossa asiakas saa tietokoneella videoyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan ja voi hoitaa kaikkia samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä. Asiointiin tarvitaan henkilötodistus ja mukaan kannattaa ottaa myös tarvittavat tiedot tai asiakirjat.
Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa
Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen.
Kela-asioinnin asiointipiste ja etäpalvelut Laukaassa.
Yhteystiedot
Asiointipiste
Arwidssonintie 15-17, (B-rakennus)
41340, Laukaa
Avoinna ma-ke klo 9-15
Kelan etäpalvelu